Nieuw klantportaal - vervolg & Column

GRIP HC&H Consultants Luisteren, samenvatten en doorvragen is daarom essentieel als Consultant voor een productieve samenwerking en een tevreden opdrachtgever. Tips: Luisteren, Samenvatten, Doorvragen (LSD): 3 Luister naar wat een ander zegt om zo te begrijpen wat hij of zij echt bedoelt. Je doet dit door te luisteren naar de woorden, de intonatie van de stem en aandacht te schenken aan de lichaamstaal. Je stelt je open om volledig en bewust te luisteren naar wat de ander zegt. Je vergaart zo kennis en wordt wijzer. 3 Vat in je eigen woorden samen wat de ander gezegd heeft. Zo kan je controleren of je het begrepen hebt. Dit kan in een enkele zin, het gaat om de kern. 3 Stel vragen. Vaak zit er meer achter het ‘waarom’ mensen iets willen. Door middel van doorvragen kun je tot de kern komen. Stel veel open vragen. Dit zijn vragen die beginnen met ‘wie, wat, waarom of hoe’. Wil je ook zorgen dat je het maximale uit je klantproces kan halen tijdens een technische implementatie? Neem dan contact op met Tamara van Kuijk via tamara.vankuijk@hcenh.nl of Marnix Ferwerda via marnix.ferwerda@hcenh.nl. “HC&H geeft ons praktisch advies over de stappen die we kunnen zetten. Tamara leidt ons heel gestructureerd door de klantprocessen zodat we onze klantcontactmomenten efficiënt onder de loep nemen, deze in lijn brengen met onze dienstverleningsvisie en in korte tijd echt verder komen.” - Gera Esser, Manager Wonen

31 Online Touch Nieuw klantportaal - vervolg & Column Home


You need flash player to view this online publication